Senzační účinky kedlubny na lidské zdraví

Odhalte kouzlo této úžasné zeleniny!

Kedlubny představují velmi hodnotný zdroj vitamínu C, zejména tehdy, pokud je konzumujeme syrové. Nadýmavé účinky kedlubny je možné snížit dušením či vařením a do jídla přidat saturejku, čerstvou majoránku nebo bobkový list.

Možná ani netušíte, že neméně významné jsou i listy mladých kedluben, které kromě značného množství vitamínu C obsahují také karoteny.

Dokonce se v nich nachází více železa než v hlávkovém salátu nebo špenátu. Proto není od věci mladých listů kedluben při přípravě zeleninových jídel využít. Můžete je přidat do salátů, nebo je krátce spařit a využít stejně, jako mladý špenát. Vůbec neuděláte chybu, pokud přidáte dušené kedlubny i s mladými listy k pečenému vepřovému masu. Kedlubna je také velmi vhodná součást keto diety, neboť je opravdu nízkokalorická.

Kedlubny obsahují rovněž spoustu zásaditých minerálních látek. Patří mezi ně například draslík, vápník, fosfor, železo a hořčík. Důležitá je i přítomnost vitamínu B.

Cesta na talíř

Aramark vám představuje sezónní lokální suroviny a jejich původ. Celoroční projekt probíhá nejen na internetu, ale i v našich restauracích po celé České republice.

© 2021 Aramark s. r. o.
Všechna práva vyhrazena.