Sortiment hlávkových a listových salátů je dnes široký po celý rok. Jaký salát si do jídelníčku vybrat? Odpověď je jednoduchá – úplně každý je prospěšný vašemu zdraví a každý přináší jiné benefity. Společné mají jedno – obsah chlorofylu, typického zeleného barviva. Tomu se říká krev rostlin a na tu naši krev působí opravdu blahodárně, neboť ji čistí od všeho zlého.

Běžný hlávkový salát – z něj vznikla většina dalších variant jak ledový nebo římský salát. Pokud vám jej školní jídelna zošklivila, dejte mu znovu šanci. Působí protizánětlivě, obsahuje hodně hořčíku a výborně snižuje škodlivý cholesterol.

Ledový salát vybírejte opravdu čerstvý. Zdání klame, protože tenhle salát drží velké množství vody po dlouhou dobu. Ten opravdu čerstvý poznáte podle velmi světlého košťálu. Pokud je košťál tmavý, až hnědý, salát nebude mít tolik vitamínů a výživných látek. Je vynikající do redukční diety a obsahuje dost vlákniny.

Čekanka díky své nahořklé chuti nejen ozvláštní jakékoliv jídlo, ale skvěle prospívá trávení. Tepelnou úpravou hořkost mizí. Je skvělá na hubnutí a zrychluje metabolický proces.

Rukola naopak chuť k jídlu povzbuzuje. Rukola obsahuje mnoho látek prospěšných pro srdce a pomáhá v prevenci osteoporózy a cukrovky. Je vynikajícím zdrojem antioxidantů a působí protirakovinně. Můžete ji rychle vypěstovat i doma na okně, roste jako z vody. 

Listy polníčku zmírňují stres. Jemný salát s oříškovou chutí má nejvyšší obsah vitamínu C ze všech salátových odrůd. Vysoký obsah hořčíku v polníčku působí blahodárně na mozek a nervovou soustavu, odbourává stres a zlepšuje náladu.

Salát rosso využijte kvůli vysokému obsahu karotenů a také velkému množství vitamínu E. To je silný antioxidant. Pokud je na vás lollo rosso příliš hořké, karoteny a vitamín E najdete také v dubovém salátu. Ten má jemnější, mnohem lahodnější chuť, pomáhá uklidňovat organismus, ale velmi rychle uvadá.